Kattis

Lärare

Svenska Skolföreningen har idag 9 undervisande lärare. Kattis undervisar läsåret 2016-2017 åk 2-3 och 3-4 i Baden, åk 4-5 i Baar ISZL, åk 2-3 i Wädenswil ZIS och åk 6-7 i Kilchberg ZIS. Hon handleder även Sofia disstanselever i åk 8-9.

Kattis Lidholm Andersson

Katarina "Kattis" Lidholm Andersson

e-post: kattis(at)svenskaskolforeningen.ch

tel: +41 (0)79 949 12 99

Katarina Lidholm Andersson är utbildad jurist med inriktning på affärsjuridik och offentlig/kommunal rätt. Hon kommer från Göteborg och har sin Masters examen från Handelshögskolan i Göteborg. Hon har också läst franska, engelska, konstvetenskap vid Göteborgs universitet samt ekonomi vid Handelshögskolan i Göteborg.

Katarina har jobbat för Svenska Skolföreningen sedan 2012. Hon har erfarenhet av jobb i internationell miljö där hon jobbade inom försäkringsbranschen på Cypern 1998, som lärare på Telfort Business Institute I Shanghai1999 , som rekryteringskonsult för Handelshögskolan i Stockholm, samt gymnastiklärare, under åren som bosatt i Singapore. I Sverige har hon jobbat med offentlig upphandling på Akelius Finansservice AB 1995-1997, samt som högstadielärare i svenska och engelska under åren från 2002-2006.

Hon bor för närvarande i Adliswil med sin man och deras två barn. Just nu undervisar hon elever i årskurserna 2-5 på ZIS (Zürich International School) I Wädenswil, samt årskurs 2 på ISZL (International School in Zürich and Luzern). På fritiden dansar hon gärna (dansaerobics och Zumba). Hon tycker även om kultur, skidåkning (endast utför) och resor.