Ingrid

Lärare

Svenska Skolföreningen har idag 9 undervisande lärare. Ingrid undervisar läsåret 2016-2017 åk 4-5 i Herrliberg Rebacker och i Zumikon ICS. Hon handleder även Sofia distanselever åk 6-9.

Ingrid Håkansson

Läromedelsansvarig

e-post: ingrid(at)svenskaskolforeningen.ch

tel: +41 (0)79 693 10 50

Ingrid Håkansson är utbildad lärare för årskurserna 4-6 med behörighet att undervisa på högstadiet i geografi och biologi. Hon kommer från södra Dalarna, Söderbärke, och har sin lärarexamen från Lärarhögskolan i Uppsala.

Ingrid har arbetat som lärare sedan 1974 i Sverige. Hon har erfarenhet som speciallärare i svenska, Montessoriklasser, högstadieklasser, åldersintegrerade klasser och mellanstadieklasser i Västerås och Smedjebackens kommuner. 1998 började hon arbeta i skolföreningen och har sedan dess haft hand om olika grupper i alla åldrar.

Ingrid bor i Feldmeilen tillsammans med sin man. De tre barnen har lämnat Schweiz och bor nu i Stockholm och London. På fritiden läser hon gärna böcker, vandrar i bergen och reser till olika platser. Hon sjunger också gärna i sin kör, Motettenchor i Meilen.