Hanna

Lärare

Svenska Skolföreningen har idag 9 undervisande lärare. Hanna undervisar läsåret 2016-2017 åk 2-3 i Wädenswil Gerberacher och i Herrliberg Rebacker och åk 3 i Zürich Weinberg. Hon handleder även Sofia distanselever åk 7 och Hermods distanselever.

Hanna Karlsson

Programrådsrepresentant

e-post: hanna(at)svenskaskolforeningen.ch

tel: +41 (0)77 418 47 66

Hanna Karlsson tog sin lärarexamen 1998 vid Lunds Universitet. Hon har läst religionsvetenskap och nordiska språk i Växjö och etik, litteraturvetenskap och svenska i Lund.

Hanna har jobbat för Svenska Skolföreningen sedan 2008. Tidigare jobbade hon i Göteborg med vuxenundervisning där hon bland annat undervisade svenska för invandrare och före det jobbade hon i Halmstad på ett gymnasium.

Just nu träffar ni Hanna på måndagar i Wädenswil där hon undervisar klass 2-3, eller på tisdagar i Zug klass 4-6 och klass 7-8, eller på onsdagar i Thalwil klass 2-5 eller på torsdagar i Zürich klass 4-6.

Hanna är uppvuxen i Värnamo (Småland) men har bott i Schweiz sedan 2005 och bor i Oberrieden. Hon har två barn som går i första och fjärde klass. Förutom att vara hemmafru och lärare så sjunger hon i en gospelkör. Hon tränar gärna zumba på gymet om hon hinner, såvida hon inte är uppslukad av en god bok och en kopp kaffe!